Projektek
Arany János Kollégiumi-Szakközépiskolai Program
Országos szinten a 2007/2008-as tanévben kezdődött el a program.
Tagintézményünk kezdetektől részt vesz a Városi Kollégiummal közösen a munkában.
A program célja: A szakközépiskolai képzésre felvételt nyert halmozottan hátrányos helyzetű tanulók eljuttatása a választott szakma megszerzéséhez, valamint munkaerő piaci esélyeik növelése, hogy a jelenleginél nagyobb arányban tanulhassanak eredményesen.
A gyerekek még 8. osztályos korukban jelentkezhetnek a programba a tavaly megváltozott időpontban, május hónapban. A felvételi elbeszéléseken a kollégium és az iskola képviselői is részt vesznek, közösen döntünk a leendő 9-esek felvételéről, hiszen a programban résztvevő tanulók: sikeres tanulmányi előmenetele, szociális hátrányainak csökkentése, kulturális javakhoz való hozzáférése a kollégium, és az iskola együttes feladata.
A tanulók egy-egy mentorhoz vannak beosztva, akik megbízatásukat önként vállalták, s feladatuk a következő:
– A mentorált tanuló személyiségének alapos megismerése és fejlesztése
– A mentorált tanuló tanulmányi munkájának iskolai előmenetelének fokozott figyelemmel kísérése és segítése. A kompetencia felmérések értékelése a szaktanár segítségével.
– Az iskolai teljesítmény függvényében javaslatot tesz a felzárkóztató, kompetenciafejlesztő foglalkozásokon való részvételre, ellenőrzi és biztosítja a tanuló ezen való részvételét. Szükség szerint javaslatot tesz a foglalkozások, tantárgyak átgondolására.
– Rendszeresen konzultál a mentorált tanuló szaktanáraival, tájékozódik tanulmányi előmeneteléről.
– Ellenőrzi a tanuló iskolai foglalkozásokon való megjelenését, hiányzását jelzi a kollégiumi csoportvezető tanárának.
– Szükség szerint részt vesz a szakiskola és kollégium közötti eseti megbeszéléseken, közös rendezvényeken, folyamatosan tartja a kapcsolatot a kollégiumi nevelőtanárral, a mentorált tanulóval kapcsolatban felmerült problémák hatékony megoldása érdekében. Minden hónap végén a naplómásolatot eljuttatja a kollégiumi nevelőtanárnak.
– Egyéni szükségletek szerint kapcsolatot tart a szülői házzal, lehetőség szerint részt vesz a kollégium által szervett családlátogatásokon.
– Ajánlott a tanév folyamán minimum 1 program vagy foglalkozás megtekintése a kollégiumban.
– A tanuló iskolai tevékenységéről szöveges értékelés készítése.